Logo je pre nadnárodné korporácie kľúčom, ako zarobiť najmä počas krízy
Na akom televízore pozeráme obľúbené programy, ktorú stanicu si pri tom volíme, z akého telefónu voláme, kde nakupujeme oblečenie... Našej každodennosti vládnu značky. Logo sa v rukách nadnárodných spoločností stalo dvojsečnou zbraňou, ktorou si zabezpečujú nesmrteľnosť na trhoch a zarábajú pritom miliardy dolárov.
Viete, čo sa zmestí medzi moje džínsy od Calvina a mňa? Nič! – tvrdila v reklame spred takmer tridsiatich rokov pätnásťročná herečka Brooke Shieldsová. Ľahko škandalózny spot na ľudí zabral a značka Calvin Klein zarobila milióny dolárov. K jej úspechu nebolo treba veľa. Stačilo chytiť za správny koniec sebavedomie mladých Američaniek a efekt sa dostavil sám.
UŤAHOVAŤ SA NEOPLÁCA. Spomedzi originálnych fráz, ktoré dodnes vyprodukoval marketingový svet najsilnejších značiek, má každý svoju obľúbenú. V rôznych obmenách aj značku. „Coca-Cola. Ani neviem prečo, napadlo mi to ako prvé,“ tvrdí mladý podnikateľ z New Yorku vo videozázname spoločnosti Interbrand, ktorá pravidelne skúma vývoj brandov vo svete a zostavuje rebríček tých najvplyvnejších. Práve Coca-Cola minuloročnému prieskumu o najsilnejšiu značku dominovala. Na logo, ktoré dodnes so všetkými zvratmi vo vývoji je skôr už legendou, si netrúfol ani Microsoft. Značka sa poráža ťažko zrejme aj preto, že Coca-Cola má dnes hodnotu 66 miliárd dolárov.