Veselý chlapík, ktorý vie pri varení rozprávať neuveriteľne rýchlo a pritom zaujímavo, už desaťročie púta pozornosť ľudí s vášňou pre varenie či médií. Jamie Oliver.
Televízne šou a relácie kuchára Jamieho Olivera sa premietajú vo viac ako sto krajinách sveta. Ľudia stoja v radoch na miesto v jeho reštauračnej sieti Jamie‘s Italian. Jeho knihy sa predávajú rýchlosťou blesku. Vlastní firmu, ktorá prenajíma kuchárov do domácností. Jeho online aktivity na mnohých weboch, blogu a na komunitnom portáli MySpace sú tiež obdivuhodné. Jeho príjmy z reklamnej činnosti rastú. Spolupracuje s obchodným reťazcom Sainsbury´s a so značkou Royal Worcester, ktorá vyrába kuchynské pomôcky s jeho menom. Na vlastnom webe ponúka na predaj záplavu suvenírov. Najnovšie dal na trh svoje Nintendo hry a v decembri začal vydávať vlastný časopis o varení.
NARODENÝ PRE KUCHYŇU. Jamie vyrastal v krčme svojho otca a v kuchyni sa potĺkal už odmalička. Vzťah k vareniu získal priamo na mieste. Ako tínedžer sa rozhodol byť kuchárom, no pohrával sa aj s myšlienkou byť rockovou hviezdou, keďže hral v skupine na bicie. Po škole išiel zbierať skúsenosti do Francúzska a po návrate do Veľkej Británie mal šťastie a uchytil sa v prestížnych reštauračných podnikoch. Od skúsenejších kolegov sa veľa naučil, ale výrečnosť mal vrodenú. Tá mu pomohla ku kariére na televíznej obrazovke. V polovici deväťdesiatych rokov pracoval Jamie v známej londýnskej reštaurácii River Café. Raz tam filmári nakrúcali dokument a Jamie v ňom účinkoval. Vo filme sa naplno prejavil jeho rozprávačský a šoumenský talent. O varení totiž vtedy ešte mladučký kuchár rozprával zanietene a neformálnym štýlom. Po odvysielaní dokumentu sa mu začali od producentov hrnúť ponuky na vlastnú šou. Dodnes ich nakrútil desať a všetky boli divácky veľmi úspešné. Kuchár s varechou cestuje vo svojich reláciách po Taliansku, nevyhol sa ani Austrálii, ale najviac sa sústreďuje na Veľkú Britániu, kde chce zlepšiť tamojšie stravovanie.