Ako sa sieť jedného z populárnych maloobchodných reťazcov rozšírila až praskl.
Sny ešte nikomu neublížili. Ak budete pracovať na ich splnení, možno sa stanú realitou. Frank Woolworth
Po sto rokoch účinkovania na britskom trhu zatvoril jeden z tamojších najúspešnejších maloobchodných reťazcov Woolworths začiatkom tohto roka svoje posledné predajne. Pád reťazca nebol prekvapivý, keďže sa zmietal v problémoch viac ako dve desaťročia.
Koncom minulého roka zatvorila spoločnosť Woolworths zhruba štvrtinu svojich predajní vo Veľkej Británii a na začiatku tohto roka zazvonil umieračik zvyšným dvesto obchodom. Firma požiadala o ochranu pred veriteľmi ešte vlani v novembri, lebo za prvý polrok dosiahla stratu takmer sto miliónov libier, na konci novembra to už bolo 385 miliónov libier.
Táto dcéra americkej firmy s rovnomenným názvom otvorila svoj prvý obchod vo Veľkej Británii pred sto rokmi. Jej americká matka je staršia ešte o tridsať rokov. Ani ona už neexistuje. S podnikaním skončila v roku 1997. Prečo sa staré a v minulosti úspešné maloobchodné siete vytrácajú z trhu? Menia sa návyky zákazníkov, ktorí sa vracajú k menším predajniam, alebo za to môže aj súčasná kríza? Podiel na páde tejto firmy majú zrejme oba faktory.