Zamestnanci v mnohých firmách bez plynu si museli čerpať časť dovolenky, ktorá im bude chýbať v lete
Slovák je náročnejší, prieberčivejší a za leteckú dovolenku dá v priemere už 666 eur
Veľké cestovné kancelárie chcú v tomto roku zvýhodňovať najmä klientov, ktorí si kupujú dovolenku niekoľko mesiacov pred sezónou. Upozorňujú, že last minute zájazdov bude málo. Súčasne sa po prechode na euro neobávajú konkurencie zo zahraničia. Tvrdia, že ceny sú porovnateľné.
Stálice ako Chorvátsko a Taliansko vlastným autom či autobusom, Turecko a Egypt pri leteckých dovolenkách sa vlani predávali výborne. Hitom bola novinka – námorné okružné plavby luxusnými loďami. Nie- ktorí tvrdia, že dobre sa nepredáva Španielsko, iní sú spokojní. Toľký záujem však už nie je o Bulharsko i niektoré grécke destinácie. Napríklad v Egypte vlani dovolenkovalo 143-tisíc Slovákov, o vyše štvrtinu viac než rok predtým. Touroperátori sa predaja do tejto krajiny neboja ani tento rok, hoci dolár sa posilnil a ceny museli o niekoľko percent vzrásť a na dvere ťuká kríza. Z Bratislavy letelo vlani na dovolenky o šestnásť percent viac ľudí. Stanislav Macko, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA), tvrdí, že okrem Bratislavy a bohatších lokalít sa veľmi dobre predávali dovolenky v regiónoch, kde sú zahraniční investori. Rekordy predaja lámali napríklad v Žiline. Ivan Šidla, marketingový riaditeľ online predajcu Lastminute.sk, spoločnosti, ktorá nepredáva iba last minute zájazdy, tvrdí, že Slovák dal vlani za dovolenku zvyčajne viac. Priemerná cena leteckého zájazdu mierne vzrástla – na 666 eur.
Ľudia chcú čoraz viac all inclusive, tenis, golf, detské kluby. Satur hlási o pätinu vyššie tržby. Za dovolenky v zahraničí mu klienti zaplatili 908 miliónov korún. Nie- ktorí však priznávajú, že to bol rok tvrdší pre slabší predaj na jar. Ovplyvnila ho dokonca vraj aj neskoršia Veľká noc, lebo mnohí o lete rozmýšľajú až po nej.