Kríza, ktorú lowcostové aerolínie i cestujúci nečakali, preoráva ich predstavy i plány
Na kúpu skutočne najlacnejšej letenky už nie je nijaký stopercentný návod. Neplatí, že kto prv kupuje, platí menej. Niekedy sa napália práve tí, čo kupovali najskôr. Možno trafiť dobrú cenu i vystreliť dieru do peňaženky. Je to už ako v ruskej rulete, našťastie iba cenovej.
Keď na jeseň v polročnom predstihu začal Ryanair predávať letenky na jar a leto 2009, cestujúci v Bratislave zaúpel. Štokholm bol síce za devätnásť, ale ostatné destinácie za 49 až 59 eur. Dvoj- až štvornásobok toho, na čo si zvykol. Skúsenejší radili čakať. Tí však, čo cestujú napríklad za robotou, sa báli, že ceny porastú, a preto kúpili. Teraz ľutujú. Zliav už bolo niekoľko. Jednoducho ruleta.
Keď Anja Seuglingová, obchodná a marketingová manažérka Ryanairu pre Slovensko a päť ďalších krajín, Bratislave oznamovala nové linky do Pisy a Alicante, pridala správu, že novinky oslávia znížením cien na február a marec o 75 percent. Na zabehnuté spoje. Novinka Pisa bola za 25 eur, staré destinácie klesli na päť. O dva týždne smútili tí, čo brali Pisu za prvé ceny. Nové klesli na 0,99 i na nulu. Na niektoré lety aerolinky hradia aj letiskové taxy.