V biznise vyplýva všetko z bežného života
„Lyžujete? Pretože ak áno, viete, že nad posledným oblúkom nerozmýšľate. Myslíte na najbližší. Tak je to vo všetkom.“ Sergio Zyman je priamy a zároveň dokonale popisný. Tak mu to vyhovuje a na tom si staval svoj imidž.
Nemôžete byť mäkký a pomalý, tvrdí Sergio Zyman. Niekdajší šéf marketingu Coca-Coly je stále v pohybe. „Veci sa dnes menia a svet sa im musí prispôsobiť. Zaspíte, zomriete. Tak jednoduché to je.“ Asi aj preto v príbehu S. Zymana netreba čakať prevratné začiatky, hoci cesta to bola dlhá. „V tom čase to bola najlepšie platená práca. Prečo by som robil aj niečo iné?“
ŠÉF PREPADÁKU. Pri jeho mene sa dnes bijú dva fakty. Na jednej strane podľa magazínu Forbes najhoršia spúšťacia kampaň „Novej Coca-Coly“, ktorá bola prepadákom v radoch miliónov konzumentov a umožnila konkurenčnej Pepsi dostať sa opäť k hraciemu stolu. Napriek neúspechu S. Zyman tvrdí: „Nikdy som nepovedal, že by som pochybil, niektoré veci sa však nedajú predpovedať. Nová Coca-Cola sa v testoch potvrdila ako úspešnejšia u ľudí. Akurát si ju nikto nechcel kúpiť. O tom to celé je. Dobré autá nestačí vyrábať, ale aj predávať.“ Zrejme aj kvôli tomuto zarytému postoju je odpoveď na otázku, či má radšej Coca-Colu alebo Pepsi, zodpovedná vopred. „Pepsi je príliš sladká,“ dodáva S. Zyman, za ktorým na druhej strane stojí aj to, že za päť rokov strojnásobil hodnotu značky Coca-Cola na 150 miliárd dolárov.