Predalo sa ho viac ako milión stotisíc kusov. Úctyhodné číslo pre hybrid. Toyota Priusom jednoducho ukázala, že zelená technológia môže byť skvelým marketingom rovnako ako bezpečnosť či spoľahlivosť.
Toyota prichádza s treťou generáciou svojho ekologického bestselleru. Hoci už bude musieť rátať s konkurenciou, verí si. Na rozdiel od Hondy In- sight a radu pripravovaných hybridov od Mercedesu, BMW, Fordu či kórejskej Kie, ostáva Prius verný konceptu plnohodnotného hybridu so schopnosťou jazdy aj na čisto elektrický pohon.
Zmeny hybridného systému. Dlho očakávané lítiovo-iónové batérie sa do vybavenia Priusu zatiaľ nedostali, ale hybridný systém Toyota Synergy Drive je na 90 percent prepracovaný. Hnacie ústrojenstvo zložené zo spaľovacieho a elektrického motora, planétovej prevodovky a invertora je ľahšie a znižuje straty krútiaceho momentu až o 20 percent. Najväčšou zmenou je nepochybne zážihový štvorvalec 1,8 VVT-i s výkonom zvýšeným na 73 kW. Toyota tvrdí, že vyšší krútiaci moment väčšieho motora mu umožňuje pracovať pri nižších otáčkach, a teda s nižšími stratami a nižšou spotrebou. V Toyote tiež oprášili takzvaný Atkinsonov spaľovací cyklus, pri ktorom sa sací ventil uzatvára až o 30 percent neskôr, ako je bežné. Kým pri saní, respektíve kompresii, sa motor správa akoby mal menší objem než v skutočnosti, pri expanzii využíva výhody reálneho objemu. Tým dokáže „vyžmýkať“ z paliva maximum energie. Motor spolupracuje s elektromotorom s výkonom 60 kW. Celkový výkon sústavy je však maximálne 134 koní, teda rovných 100 kW.