Rumunsko začalo s Medzinárodným menovým fondom rozhovory o pomoci pri stabilizácii verejných financiíRaúl Castro zbavil funkcií desať najbližších spolupracovníkov svojho brata FidelaRuský profesor Igor Panarin predpovedá v roku 2010 rozpad USA
Príspevok na šrot
Po viacerých európskych štátoch chce aj slovenská vláda rozhýbať trh s automobilmi. Kabinet schválil začiatkom marca príspevok na zošrotovanie auta. Kto sa zbaví svojho starého tátoša nad desať rokov, mohol by dostať podporu tisíc alebo 1 500 eur. Vyššiu sumu motorista dostane, ak mu dá predajca áut zľavu päťsto eur. Ušetriť by tak mohol až dve tisícky. Príspevok však nedostane každý. Kto by si chcel kúpiť drahé vozidlo, bude mať smolu. Podpory pôjdu iba na autá, ktoré sú lacnejšie ako 25-tisíc eur. Vláda na financovanie šrotovného vyčlení 33 miliónov eur. Šrotovné je nesystémový krok a podľa ekonómov sa minie účinku. Aj keď zvýši nákup áut, nebude to na Slovensku veľký nárast. Majitelia automobilov starších ako desať rokov sú ľudia, ktorí nemajú peňazí nazvyš alebo sú to veteránisti. Tí prví nebudú mať na nové auto ani s príspevkom a tí druhí sa svojho miláčika nevzdajú. Navyše, ako pripomenul expert opozície Vladimír Tvaroška, väčšina vozidiel vyrobených na Slovenku ide na export. Keď začnú autá kupovať domáci spotrebitelia, bude to len kvapka v mori.
Namiesto selektívneho šrotovného by pomohlo plošnejšie riešenie v podobe odpočtu DPH pre všetky autá, ktoré si podnikateľ kúpi na svoju činnosť, ako to urobili v Česku. Na krízovej rade však tento návrh neprešiel.