Kedysi sa nocľahárňami nazývali panelákové sídliská, dnes sú nimi drahé rodinné domy okolo Bratislavy. Aj vďaka dopravnej dostupnosti
Na začiatku tejto kolóny nie je havária. Je to dopravná zápcha. Tak to vyzerá každé ráno na vstupe do Bratislavy. Do hlavného mesta prichádzajú zo všetkých svetových strán za prácou desaťtisíce ľudí. Aj preto, že je jej tam ešte stále dosť, aj preto, že v Bratislave sú vyššie platy.
V Bratislave by si nepomohol ani veľký kombinátor Michael O‘Leary, zakladateľ úspešných lacných aerolínií Ryanair. Aby mu cesta z farmy za Dublinom do roboty netrvala dlho, kúpil si taxikársku licenciu a využíva osobitný jazdný pruh pre taxíky. V Bratislave zväčša nie sú ani pre autobusy.
Ráno však prežívajú nápor všetky veľké európske mestá. Vladimír Michal, riaditeľ dispečingu Stella Centra, ktoré zásobuje vodičov dopravnými informáciami, si myslí, že v porovnaní s viedenskými zápchami je Bratislava ešte stále v pohode. To však nie je útecha. Keď sa on sám pred štyrmi mesiacmi presťahoval z Bratislavy do Chorvátskeho Grobu, bol by si trieskal hlavu o stenu. Chcelo to však dôsledný denný cestovný poriadok. Vyrazí z domu o desať minút skôr a kolóny ho nedobehnú. Vyhýba sa však Čiernej Vode, kde je na tabuli štyridsiatka, ale na úzkej zlej ceste nik nedokáže tak rýchle švihať.