Otvárať niečo len preto, aby tam firma bola a prvých pár rokov byť stratový, to nie je cesta
Peter Zálešák: Každá chyba mala zmysel a bola poučením
Peter Zálešák má dar vysvetliť príčiny konania vo svojom podnikaní veľmi logicky. Všetky kroky, ktoré urobil, mali zmysel a napokon firme iba pomohli. Dôležité bolo, že rozpoznal chvíľu, keď treba niečo zmeniť, a nebál sa nových vecí. Koncom februára sa stal víťazom tretieho ročníka súťaže Ernst & Young Podnikateľ roka 2008.
Spoločnosť Nay prešla za takmer dvadsať rokov svojej existencie kľukatými cestami slovenského podnikateľského prostredia. Jej šéf Peter Zálešák Profitu porozprával o zákutiach svojho podnikania. Odhalil nielen svet biznisu s elektrotechnikou, ale aj svoj pohľad na riadenie firmy, ktorá je lídrom na slovenskom trhu vo svojej brandži.
Z malých do veľkých. V podnikaní P. Zálešáka boli zlomové tri momenty. V prvom rade načas pochopil, že cesta k úspechu v predaji elektroniky vedie cez veľkoplošné elektrodomy, a nie cez malé predajne v centrách miest. Firma Nay otvárala zo začiatku nové predajne na franchisingovom princípe. Ten bol dobrý na rozbehnutie biznisu, ale prinášal so sebou veľa problémov. „Prenajímatelia mali často iný názor na vedenie predajne ako my a nemali sme páky to ovplyvniť, aj keď franchisingová zmluva bola prísna,“ vysvetľuje predseda predstavenstva spoločnosti Nay. Firemné predajne začali mať postupne s rozširovaním sortimentu o bielu techniku aj priestorové problémy. Nestačili na vystavenie, skladovanie a ani výdaj tovaru nebol v centre mesta ideálny.