Otázka budúcnosti nemusí byť v biznise vždy len problémom peňazí
„Krízu prežijeme,“ hovorí Peter Lang, generálny riaditeľ spoločnosti Datalock. Sebavedomie nie je prejavom nafúkanosti. Firma kríze predišla, akoby ju tušila. Už dávnejšie hľadala bratislavská spoločnosť silného partnera.
Na prelome januára a februára sa majiteľom akcií Datalocku stala skupina Asseco Slovakia. „Pred viac ako dva a pol rokom, keď o kríze ešte nikto nechyroval, sme pochopili, že ako vývojárska firma musíme zasiahnuť istú veľkosť trhu, aby sme boli schopní ďalej vyvíjať produkty,“ hovorí šéf spoločnosti Datalock Peter Lang. Náklady na vývoj neustále rastú a Slovensko nie je obrovským odbytiskom podnikových informačných systémov (ERP).
RIEŠENIE PRE BUDÚCNOSŤ. Uviaznuť na malom trhu znamená pre firmu nižšiu schopnosť konkurovať cenou. Jednoducho konkurencia, ktorá operuje na veľkom trhu, dokáže poskytovať rovnakú kvalitu za menej peňazí. „Mohli sme zakladať pobočky v iných krajinách. To je však dlhá a najmä drahá cesta. Aj keď sa nám vždy darilo, toľko peňazí sme nemali. Z tejto situácie sme vstup Asseca považovali za riešenie pre budúcnosť,“ vysvetľuje manažér motívy integrácie.