Keď vám dám kopačky, dres a loptu Ronaldinha, myslíte, že budete hrať tak dobre ako on?
Keď Thomas Kloibhofer pred desiatimi rokmi založil Competence Call Center (CCC), bola táto oblasť outsourcingu v Rakúsku úplne v plienkach. Tržby jeho firmy odvtedy rastú v desiatkach percent. Ani na tento rok si napriek kríze zastavenie rastu nepripúšťa. Minimálne tridsať percent. Aj keby skrachovali jeho traja najväčší klienti vo všetkých šiestich krajinách.
Študovali ste komunikačné vedy – žurnalistiku vo Viedni. Ako ste sa dostali ku call centrám?
Mal som dvadsať, chcel som urobiť svet lepším. Myslel som, že keď niečo napíšem, zmením tým myslenie ľudí. Trochu naivné. Ako študentovi mi dali napísať v jedných novinách krátky článok o nejakej zahraničnej vládnej návšteve. Trvalo mi to tri hodiny a dostal som päť šilingov. Novinárčinou by som sa neuživil. Krátko na to, pred vyše dvadsiatimi rokmi, mi zavolal kamarát. Pochválil sa, že robí v customer call centre IBM. Tak som to skúsil aj ja. Bola to láska na prvý pohľad. Odvtedy sa v tom vŕtam. Mal som o tom aj diplomovku. Asi prvý v Rakúsku. Na mojom hrobe bude napísané: „Narodil sa a zomrel pre call centrá.“