Lietadlo má dostatočný výkon na bezpečné dokončenie vzletu, let i pristátie aj s polovičným počtom funkčných motorov
Chesley Sullenberger sa stal okamžite americkým národným hrdinom. Päťdesiatosemročný kapitán airbusu US Airways zachránil 155 životov. Drámu nad New Yorkom vyriešil bravúrnym pristátím na hladine rieky Hudson.
Pätnásteho januára dve minúty po štarte 920 metrov nad zemou vletel airbus do kŕdľa veľkých kanadských husí a tie okamžite zničili oba motory. Návrat na letisko neprichádzal do úvahy, iná veľká plocha v hustom osídlenom veľkomeste nebola naporúdzi, preto sa kapitán rozhodol doplachtiť aspoň na vodu. Štatistiky nemeckej organizácie Jacdec, ktorá už roky dokumentuje letecké nehody, udávajú, že iba v januári tohto roka mali veľké prúdové lietadlá po štarte päť, vo februári šesť a v marci tri zrážky s vtákmi. Ak sa znížil ťah motora, snímače signalizovali poškodenie, alebo ak motor vysadil, piloti sa vrátili skontrolovať stupeň poškodenia. Zvyčajne išlo iba o malé škody. Niektoré stroje však doleteli pohodlne aj na cieľové letisko bez toho, že by cestujúci niečo zbadali.
PRIPRAVENÍ PILOTI. Dokončenie vzletu, let a bezpečné pristátie aj s vysadeným motorom – po zrážke s vtákom, poruche či požiari motora – patrí k povinnému opakovanému výcviku každého pilota na simulátore. Profitu to potvrdili piloti všetkých slovenských spoločností. „Sú to predpísané postupy, ktoré musím mať v krvi, musím reagovať automaticky, bez premýšľania,“ vysvetľuje kapitán airbusu ČSA. V prípade letu US Airways však americkí vyšetrovatelia krútili hlavou. Aby vtáky odrazu vyradili oba motory, to sa nestáva. Postup Chesleyho Sullenbergera označili za profesionálny, excelentný.