Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Aby ste sa mohli inšpirovať

Time Warner chce viac

Do štyroch rokov by program v komerčnej televízii Markíza mohli určovať ľudia zo spoločnosti Time Warner. S plánom ovládnuť celú firmu Central European Media Enterprises (CME), ktorá spomínanú televíziu vlastní, sa americký mediálny gigant Time Warner pohráva už od začiatku. V roku 2013 by sa totiž podľa uzavretých dohôd mal stať s 36 percentami hlasovacích práv najsilnejším podielnikom v CME. Nateraz je istý iný scenár. A to, že Time Warner prevezme približne 31 percent akcií. Rozdiel v majetkových podieloch bude údajne ešte väčší. Doterajší vlastník a zakladateľ Ronald Lauder bude mať necelých päť percent CME. Zhruba tretinový podiel vyjde tretí najväčší zábavný konglomerát na 241,5 milióna dolárov (približne 183,2 milióna eur). Dostatok peňazí na to, aby CME touto investíciou mohla prežiť terajší útlm na trhoch strednej a východnej Európy. Obchod má mať aj pridanú hodnotu. CME s Time Warnerom chcú totiž vytvoriť partnerstvo, v rámci ktorého vzniknú nové stanice v siedmich krajinách, kde CME podniká. Nové kanály by mali vysielať zahraničné filmy a televízne seriály vrátane programov pochádzajúcich zo štúdia Warner Bros (patriaceho pod Time Warner). Šok z odozvy na plánovaný biznis zažila burza. V reakcii na to vyleteli akcie CME na pražskej burze takmer o 27 percent. Predstavitelia burzy preto dokonca na pätnásť minút pozastavili obchodovanie s touto emisiou akcií. Kľúčovým však bude až divácky ohlas na rýdzo americký zábavný priemysel. Nateraz vlastníci spoločnosti CME výrazné zmeny nepredpokladajú.

SkryťVypnúť reklamu

Značka Orava v minulom roku zaznamenala nárast tržieb o deväť percentBoeing dodá do Indie v najbližších piatich rokoch sto lietadiel za 17 miliárd dolárovArca Capital podnikateľa Pavla Krúpu predáva značku vody Ondrášovka za viac ako sedem miliónov eur

Médiá

Čistky v žurnalistike

Novinársky biznis kosí kríza. Netrpí však ako iné oblasti podnikania. Hoci americké periodiká a vydavateľstvá zatiaľ doplácajú na trhový kolotoč oveľa viac ako Európania, existujú aj takí, ktorým kríza padla vhod a zbaví ich konkurencie. Mathias Döpfer, riaditeľ nemeckého nakladateľstva Axel Springer, má vo veciach jasnejšie. Podľa českého magazínu Týden neverí, že by kríza mohla zničiť novinársky priemysel. „Silných hráčov kríza posilní a tých slabých vyradí,“ dodal trúfalo. Na optimizmus má svoj dôvod. Jeho vydavateľstvo, ktoré vlastní najväčší európsky denník Bild, oznámilo najvyššie medziročné zisky za ostatných 62 rokov. Princíp je zrejmý – ľudia chcú o kríze a situácii vo svete vedieť. Zároveň väčšina európskych konkurentov sa poklesu nevyhla. S útlmom bojuje aj mediálny koncern Bertelsmann či francúzska spoločnosť Lagardere. Američania M. Döpferovi môžu len závidieť. Novinárstvo sa totiž v Spojených štátoch stalo kritickým povolaním. „Európsku žurnalistiku zasiahla kríza omnoho menej, pretože rýchlejšie pochopila, že hlavným zdrojom zisku nie je nestály inzerent, ale verný čitateľ,“ uzatvára M. Döpfer.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4DVB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4DVB na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 815
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 715
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 317
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 969
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 597
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 341
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 646
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 530
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 368
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 320
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu