Citroën rozširuje ponuku o ďalší minivan. Nové C3 Picasso, stojace pod jeho úspešnými súrodencami C4 Picasso a Grand C4 Picasso, má v génoch aj prímes módnych crossoverov.
Potenciálnymi súpermi nového C3 Picasso by mohol byť nielen Renault Grand Modus, ale aj Kia Soul či Škoda Yeti. Hoci nesie v názve označenie C3, nie je to žiaden drobček. Kým totiž klasickí velikáni nižšej triedy len zriedka prekonajú dĺžku štyri metre, C3 Picasso stojí sedem centimetrov nad touto hranicou. A do výšky mu nameriate viac ako Škode Roomster.
Všetko pre interiér. Hoci vysoká predná kapota, mohutné nárazníky a veľké reflektory vzbudzujú skutočný rešpekt, nechýba dizajnu atraktívna dávka hravosti, taká módna v triede mestských áut. To, že ide o skutočného nováčika, deklaruje aj nové logo Citroënu, ktoré sa objavuje vôbec po prvý raz práve na kapote C3 Picasso. Svoj formát, kubistické tvary a relatívne veľký rázvor náprav 2 540 mm využíva naozaj príkladne. Dĺžka interiéru je až 166 cm a šírka vo výške ramien 143 cm. K tomu musíme prirátať množstvo ideí prevzatých z klasických vanov. Pocit priestoru umocňuje panoramatické čelné okno vytiahnuté vysoko do strechy, prípadne príplatková sklenená strecha s dĺžkou 1 208 mm. Celková presklená plocha potom dosahuje rekordných 4,52 štvorcového metra.