Európsky líder v sterilizovanej a mrazenej zelenine na marketingu nešetrí
Keď sa svet ocitne v problémoch, či už ide o krízu alebo o paniku z pandémie, míňajú sa najmä sterilizované potraviny. Ich akcie by perspektívne mohli vyletieť nahor. Možno dobrý čas pozrieť sa na to, ako vznikla európska jednotka v konzervovanej zelenine, francúzska firma Bonduelle.
U Francúzov by sa dalo čakať, že zárodok dobrého biznisu sa bude črtať pri pohári vínka. V predminulom storočí však bolo všetko inak a na začiatok postačil aj obilný lieh. V roku 1853 sa rodina Bonduellovcov dohodla s rodinou Lessaffreovcov, navzájom boli aj rodinne prepojení, a otvorili si na severe Francúzska liehovar. Presnejšie v dedinke Marquette-les-Lille, neďaleko mesta Lille. Liehu sa ľudstvo nevedelo nasýtiť ani na konci 19. storočia, a tak pálenica prosperovala. Firme sa darilo a čoskoro otvorila druhý liehovar. Časom pridala tretí, štvrtý a na prelome storočí ich mala sedem.
Historické záznamy nehovoria prečo, ale niekedy v dvadsiatych rokoch minulého storočia sa vtedy už tri vetvy jednej rodiny rozhodli, že sa poberú vlastnou cestou. Rozdelili si biznis a rodine Bonduellovcov zostala farma. A čo s farmou na začiatku dvadsiateho storočia? Bonduellovci začali pestovať zeleninu, ale popritom im učarovalo aj konzervovanie potravín. V Renescure, na mieste, kde stála druhá pálenica, postavili v roku 1926 zariadenie na konzervovanie zeleniny a cesta k dnešnej európskej jednotke v tomto fachu sa začala.