V období po páde newyorských dvojčiat sme si zvykli na tvrdý život, nečakali sme, že to Amerika vybaví za nás
Jeho firmu Adastra dostala do veľkých vôd biznisu situácia po útokoch 11. septembra. Sám tvrdí, že to bola skutočná kríza. Na tej súčasnej vie, naopak, zarobiť. Čech Jan Mrázek, ktorý mal už za socializmu víziu spravovať dáta veľkých firiem, dnes žije v Kanade a verí názoru, že všetko je možné.
Na rozhovor sa zastavuje cestou z Prahy do Viedne. Život spoza Atlantiku ho naučil, že médiá sú rovnako dôležitým článkom v biznise ako dôležité rokovania. „Máme čas,“ utvrdzuje svoj prístup k veci. Meno Jan Mrázek je však povedomé najmä ľuďom, ktorí od jeho biznisu závisia. Firma Adastra rastie v poslednom období v priemere o dve desiatky percent ročne a je jednou z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich v oblasti data warehousingu. Ale začnime skraja.
Vedomosti vo výpredaji. Spoločnosť Ernst & Young vyhlásila v roku 1986 v Spojených štátoch po prvý raz súťaž o najúspešnejšieho podnikateľa roka. V tom istom roku začal v kanadskej Bank of Montreal pracovať Jan Mrázek. Absolvent Vysokej školy ekonomickej z Česka, ktorý sa po emigrácii usadil v Kanade, vtedy netušil, že o dvadsaťdva rokov neskôr si tento titul v oblasti technológií prisúdi v krajine javorových listov sám.