Renault sa nemieni nečinne prizerať úspechu konkurenčného Citroënu na trhu minivanov. Veď práve Renault vyrukoval v roku 1996 s prvým modelom tejto triedy. Dnes má množstvo súperov. Tretia generácia Scénicu a Grand Scénicu by mu mala prinavrátiť stratené pozície.
Kým nový Renault Mégane je z hľadiska dizajnu úplne novým modelom, Scénic, ktorý je postavený na jeho základe, si zachoval typickú siluetu kabíny predchádzajúcej generácie. Nový vietor však prináša štylizácia prednej časti odpozeraná od Mégane. Zadnú časť oživujú originálne svetlá v tvare bumerangu. Čo je však podstatné, Scénic poriadne podrástol. Je o 85 mm a Grand Scénic o 64 mm dlhší. V šírke pribudlo užitočných 35 mm a na rázvore náprav v prípade sedemmiestneho Grand Scénicu 34 mm. Keďže výška ostala takmer nezmenená a predné stĺpiky sú posunuté viac dozadu, pôsobia obe verzie oveľa dynamickejším dojmom. Zlepšil sa tým aj výhľad. „Skleníkový efekt“ zabezpečuje obrovská sklená plocha s rozsahom minimálne 3,6 m2. Ak si však doprajete panoramatickú strechu, zväčší sa na neskutočných 5,12 metra.
Priestor sa nafúkol. Aj v interiéri si Scénic zachováva autonómiu. Zásadným rozdielom je palubná doska s veľkým šiltom ukrývajúcim centrálne umiestnený digitálny panel a radiaca páka na vysokej stredovej konzole. Dominantou je však priestor. V strednom rade majú pasažieri na troch samostatných posuvných, sklopných a demontovateľných sedadlách až 275 mm priestoru na kolená, čo je rekord v triede. Výrobca sľubuje, že aj v treťom rade si Grand Scénic poradí s dospelými pasažiermi s výškou 175 cm.