Najhodnotnejšie firmy
Svet má viacero noviniek. Od chrípok až po nové rebríčky najcennejších firiem. Podľa spoločnosti Millward Brown Optimor je najhodnotnejšou značkou štvrtého ročníka rebríčka BrandZ Top 100 spoločnosť Google. Tá je najúspešnejšou firmou aj vďaka kritériám rebríčka, akými sú finančná hodnota, výsledok marketingového prieskumu a B2B klientela spoločnosti. Google v tomto smere tak porazil megakoncerny ako Microsoft (2. miesto, hodnota 76,2 miliardy dolárov) či Coca-Colu, ktorej prischol s hodnotou 67,6 miliardy dolárov bronz. „V súčasnej celosvetovo nepriaznivej ekonomickej situácii, keď hodnota mnohých spoločností nezadržateľne klesá, sa značka stáva ešte dôležitejšou ako kedykoľvek predtým, pretože môže firme pomôcť prestáť ťažké a nestabilné časy,“ tvrdí šéfka spoločnosti Millward Brown Optimor Joanna Seddonová. Dodáva, že „tí, ktorí naďalej investujú do značky, si zároveň budujú lepšiu pozíciu pre rast ich biznisu po zlepšení ekonomickej situácie, oproti tým, ktorí to nerobia alebo tieto výdavky dokonca znižujú.“ V tomto roku z poradia najlepších vypadli firmy Volkswagen, AIG, AXA či Samsung.
Fúzia ČSOB a Istrobanky sa zavŕši 1. júla, staronový názov bude ČSOB Do súťaže na získanie koncesie na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 v okolí Žiliny sa prihlásil jediný uchádzačObrat Slovanetu vzrástol za prvé tri mesiace medziročne o takmer štvrtinu
Cestovný ruch
„Naj“ práca v kríze
Najlepšiu prácu na svete sa dá získať aj počas búrlivej krízy. A možno práve počas nej, keďže propagácia je kľúčová, keď sa o vás málo hovorí. Správu tropického austrálskeho ostrova na najbližší polrok za plat 76-tisíc eur vyhral 34-ročný Angličan Ben Southall. Spomedzi 35-tisíc uchádzačov si ho vybral štát Queensland, aby písal o zážitkoch na ostrove blog, pritiahol naň dovolenkárov a propagoval cestovný ruch. Popri chytaní bronzu bude musieť čistiť aj bazén a kŕmiť ryby. Ben doteraz pracoval v oblasti organizácie charitatívnych finančných zbierok. Vybrali ho spomedzi záujemcov z dvesto krajín, ktorí poslali žiadosť o prácu v podobe šesťdesiatsekundového videa. Nábor na prácu snov spustil štát Queensland v januári v rámci reklamnej kampane.