Nadvláda Citroënu v triede vanov sa končí. Po rokoch sa o slovo prihlásil aj sesterský Peugeot. Novinka s číselným označením 5008 hovorí jasnou rečou: Peugeot má svoje prvé MPV v strednej triede.
Peugeotu za základ pre 5008 poslúžila platforma Citroënu C4 Grand Picasso. Prezrádza to identický rázvor náprav či spoločná ponuka motorov. Peugeot 5008 je však v porovnaní so svojím konkurentom o štyri centimetre nižší a šesť centimetrov kratší. To vytvára spolu s extrémne skloneným čelným sklom oveľa dynamickejší profil, ako je pri klasických MPV zvykom. Nejde len o úžitkové vlastnosti, ale aj o snahu dosiahnuť nenásilný vzhľad, prirodzenú ergonómiu a jazdné vlastnosti blízke klasickým kombi či sedanom strednej triedy. Aj špičkovou aerodynamikou s koeficientom cx 0,29 sa Peugeot 5008 priblížil k najlepším klasickým modelom nižšej strednej triedy.
Sedem sedadiel. MPV od Peugeotu ponúka na palube až sedem miest. Tretí príplatkový rad sedadiel je pritom možné úplne sklopiť do podlahy. Po sklopení operadiel posuvných sedadiel druhého radu vzniká vodorovná podlaha. Podľa usporiadania sa tak veľkosť batožinového priestoru pohybuje v rozmedzí od 579 do 1 754 litrov. Sklopné operadlo spolujazdca zasa umožňuje prepravovať predmety dlhé až 2,76 metra. Pocit priestoru ešte umocňuje obrovská panoramatická strecha s plochou 1,69 štvorcového metra, ktorá nadväzuje na rovnako veľké čelné okno. Spolu s bočnými oknami sa 5008 mení doslova na skleník s celkovou priehľadnou plochou 5,77 štvorcového metra.