Ak si myslíte, že všetko už bolo vymyslené, mýlite sa
Nehľadajte návod. Stačí vám spôsob a najmä idea. Kým iní vyčkávajú na posun ako ľudia v zátokách na príliv, vy môžete byť oveľa ďalej. Hovoria to viacerí, dnes úspešní podnikatelia, ktorí verili nápadom a našli svoje biele políčko vo vodách biznisu. Za každou firmou totiž stojí nápad, ktorý ju postavil na nohy. A kým kríza tieto vody múti, je šanca, že sa k svojmu miestu dostanete oveľa skôr.
Pavel Kotyza stojí prepotený vedľa tabule s jediným nápisom ShopGuru.cz a trochu ustráchane hľadí pätici odmeraných boháčov a nádejných investorov do očí. Medzi záplavou otázok si nestíha zotrieť rukou ani kvapku potu a len striedmo nahliada do svojho laptopu, kde si prepočítava podiely a im zodpovedajúce investície. Odpovedá ako pri reparáte štátnej skúšky, ktorá tiež trvá len niekoľko minút, ale v jeho podnikaní môže zmeniť všetko od základov. Je po všetkom a dovtedy neznámy Čech má k dobru niečo vyše 23-tisíc eur.
Zo svojho nápadu však musí pre investora Ondřeja Bartoša ukrojiť 34-percentný podiel. Daň za to, že jeho nápad internetového portálu, ktorý v Česku a na Slovensku bude zásielkovo ponúkať tovar zo Spojených štátov amerických, dostal reálne kontúry. Jediné, čo si P. Kotyza chce na prahu svojho biznisu dať, je sprcha a pivo.