Biznis s vodou sa dotýka takmer každej firmy. Takzvaná virtuálna voda môže významne ovplyvniť akékoľvek podnikanie
V ostatných týždňoch padá na Slovensko náhle a nečakane toľko vody, že keby to človek dokázal zachytiť a predať, bol by za vodou. Ponuka dažďovej vody by bola, dopyt je však otázny. I tak má v prírode jedinečná tekutina význam aj pre biznis – či už priamy, virtuálny alebo ako investícia.
Voda je súčasťou takmer každého podnikania, nielen toho, ktoré s ňou priamo súvisí. Napríklad výroba jedného kilogramu mäsa si vyžaduje toľko vody, koľko priemerná domácnosť spotrebuje za desať mesiacov (pričom každý jej člen minie za deň päťdesiat litrov). Uvádza to Štokholmský medzinárodný vodný inštitút. Alebo na kilogram syra sa minie päťtisíc až päť a pol tisíca kilogramov vody. Takéto kalkulácie sa dajú urobiť pre akýkoľvek výrobok alebo produkt – počítačový čip či pivo, prípadne aj pre vyhľadávanie informácií na Googli. Zaangažovanie vody v podnikaní viedlo k vytvoreniu pojmu virtuálna voda a obchodu s ňou.
Je to voda, ktorá sa spotrebuje pri akejkoľvek výrobe alebo činnosti. Preto pri nej možno používať aj pojmy ako export a import. Na čo je to dobré? Na svete sú oblasti, kde je viac vody ako inde. Práve tam, kde je tejto tekutiny viac, by mali investori uvažovať o umiestnení biznisov, ktoré pri svojej činnosti spotrebujú viac vody. Na číru tekutinu chudobnejšie regióny by tak o ňu neprichádzali.