Už to nie je iba to lacné ľudové auto z Francúzska. Nový model Citroënu C3 s priam futuristickým dizajnom si bude môcť merať sily aj s nemeckou konkurenciou.
Citroën priviedol svoje novodobé „káčatko“ na svet pred ôsmimi rokmi. A hoci konkurencia za tie roky poriadne priostrila, na nezáujem sa sťažovať naozaj nemohlo. A to si vystačilo s jedným jediným faceliftom. Celkove predal Citroën dva milióny kusov. Dôvod je jasný. Očarujúci štýl, na ktorý mala slabosť najmä tá nežnejšia polovička ľudstva.
KAČICA S VÝHĽADOM. Inšpirácia legendárnou kačicou 2CV z päťdesiatych rokov zabrala natoľko, že aj nové C3, ktoré sa predstaví na septembrovom frankfurtskom autosalóne, ostáva verné jeho nestarnúcim líniám. Ale pozor. Žiadne nostalgické retro sa tentoraz nekoná. To, čo je na novom C3 naozaj nové, je priam futuristický dizajn. O ten sa postaralo originálne čelné okno Zénith, ktoré zabieha hlboko do strechy, takmer na úroveň zadných sedadiel. Presne ako pri úspešných vanoch Citroën C4 Picasso. Tentoraz však v päťdverovom hatchbacku nižšej triedy. Posádka si tak bude môcť užívať panoramatický výhľad vo formáte, aký tu ešte nebol. Vodič a spolujazdec smerom na hor v uhle až 80 stupňov. Aby však nedošlo k prehrievaniu interiéru, sklo sa smerom na hor postupne stmavuje.