Z pôvodne jednej veľkej rodiny na kolesách sa stáva globálny gigant
Automobilová doprava naráža vo veľkých mestách na hranice rastu. Prechod na hromadnú mestskú dopravu však viazne. Jedným z dôvodov je túžba obyvateľov miest udržať si schopnosť cestovať kedykoľvek, kamkoľvek, na ľubovoľne dlhý čas a bez viazanosti na druhých. Tieto potreby uspokojujú taxi služby, požičovne áut a v čoraz väčšej miere car-sharingové spoločnosti.
Mnohé car-sharingové firmy sú neziskové, ale spoločnosť Zipcar patrí k tým, ktoré chcú dosiahnuť čo najväčší profit. Azda aj preto získala postavenie svetovej jednotky a v súčasnosti sa tlačí z amerického kontinentu na európsky trh, konkrétne do Londýna. So správou mestského obvodu Westminster prevádzkuje od júla spoločný projekt, na základe ktorého dáva okrem klasických benzínových do obehu aj autá na hybridný a čisto elektrický pohon. Ide o flotilu sto vozidiel.
AKO TO FUNGUJE. Členovia car-sharingových spoločností obyčajne zaplatia jednorazovo za registráciu, k tomu členský poplatok za zvolené časové obdobie a napokon úhradu za požičanie auta. Na týchto základoch stála nekomerčná car-sharingová služba v Berlíne, o ktorej vyrozprávala pred desiatimi rokmi matke troch detí, štyridsiatničke Robin Chaseovej jej priateľka Antje Danielsonová. Bolo to v kaviarni neveľkého mesta Cambridge, ležiaceho neďaleko Bostonu v americkom štáte Massachusetts. Nachádzajú sa v ňom dve prestížne vzdelávacie inštitúcie: Harvardova univerzita a Massachusettský technologický inštitút (MIT). Robin dovtedy pracovala na medzinárodných projektoch zameraných na očkovanie a plánované rodičovstvo. Zhrozená z diletantizmu mnohých manažérov zapísala sa na MIT a získala diplom MBA. Písal sa rok 1999 a keď stretla Antje, práve uvažovala o založení vlastnej firmy. Nápad bol na svete.