Kto letí nízkorozpočtovou linkou, často cestuje za peniaze ľudí, ktorí si už zaplatili letenku na neskorší termín. Jeho platbu minuli cestujúci pred ním. To je jedna z odlišností financovania lowcostových a klasických aerolínií. Nič sa nedeje, ak lowcostová firma získa z predaja budúcich leteniek viac, než ju stoja dnešné lety. Preto vraj lowcost musí neustále expandovať. Aby prežil. Spoločnosť SkyEurope Airlines to nedokázala.
Prvou podmienkou prežitia je správny obchodný plán a financie pod kontrolou. Na to treba mať akcionárov, ktorí leteckému biznisu rozumejú, a prezieravý zodpovedný manažment. To je posolstvo zo záhrobia od SkyEurope Airlines. Získali sympatie, lebo odviezli štrnásť miliónov cestujúcich, neboli však schopní odviezť ďalších 280-tisíc, od ktorých už zinkasovali za letenky. Nedožili sa ôsmych narodenín.