Osviežujúce koktaily, julepy, lemonades, studené punče, rumové drinky, farebné exotické nápoje, čerstvé šťavy, ľadové frappé a pivo. V lete tieto nápoje absolútne vedú.
Welcome drinky musia hýriť farbami a nápadmi. „Či v podobe šumivej alebo jedlej ako želé daiquiri, mojito, prípadne sektové, pyré z manga alebo broskýň,“ hovorí o letných zvláštnostiach Nina Lovasová z firmy Sharkam VIP catering. Ľudia si však chcú ešte dlho pripomínať radostné prázdninové chvíle. „Kto prišiel napríklad z dovolenky v Mexiku, určite si u nás objedná tequilu alebo margaritu, kto dovolenkoval v Karibiku, dá si rum a cigaru a kto bol v Španielsku, pýta si sherry alebo rioju.“ Potiaľto by boli slová Wiliama Masného z Jerry´s baru v Žiline celkom pochopiteľné. Viac prekvapí jeho dodatok: „Kto sa vrátil z Francúzska, pochutí si na koňaku, kto tento rok zažil Britské ostrovy, vyberie si niektorú whisky.“ Na Grécko a Turecko sa vraj spomína anízovkou, na Balaton barack pálinkou. Laikovi sa to zdá prehnané, ťažší alkohol si totiž spája s chladnejším obdobím roka. Skúsenosti konateľa spoločnosti Jan Becher Slovensko Martina Pučalíka však tiež hovoria o tom istom. Grafy predaja niektorých liehovín (a vďaka príslušnosti ku korporácii Pernod-Ricard je ich naozaj dosť) dokazujú, že v lete – predovšetkým koncom augusta – sa naozaj pije viac alkoholu. Napomáha to celkove uvoľnenejšia atmosféra. „Pre Becherovku i rum Havana Club je august žatvou. Ale aj pitie whisky Ballantines vzrastá v auguste na dvojnásobok oproti júlu.“ Whisky Jameson, Four Roses, Chivas Regal či španielske brandy Capa Negra sú tiež omnoho častejším nápojom konca leta, ako by ktokoľvek predpokladal. Väčšina „ťažších“ značiek má sezónu koncom roka, za to však vďačia najmä predvianočným firemným podujatiam. Druhou silnou sezónou je Veľká noc a tretím vrcholom práve čas tesne po dovolenkách.