Prítomnosť premenená na nuly a jednotky a orientácia v nej.
Kedysi patrili k najuznávanejším lovcom tí, čo vedeli podľa stôp zvieraťa (a niekedy aj človeka) dôjsť k potrave. Aj dnes sú takí stopári. Sedia za počítačmi a lovia v stopách, po každom účastníkovi internetu, platcovi bankomatovou kartou, používateľovi zákazníckej karty, ktorá občas prinesie nejakú zľavu, majiteľovi mobilného telefónu... Za každým je množstvo stôp z jednotiek a núl, z ktorých sa na prvý pohľad nedá nič vyčítať. Ale sú experti, ktorí celý náš život dokážu vnímať práve cez jednotky a nuly. A najmä firma Google našla pre výsledky hľadania takýchto stopárov aj využitie: jednoduchý vyhľadávací nástroj dokázala premeniť na mediálneho obra. Slová, ktoré zadávame do vyhľadávača, keď hľadáme nejaké webové stránky, majú obrovský význam pre inzerentov. Nezaujíma ich, ako sa voláte, kde bývate, koľko máte rokov. Hodnotu má váš spôsob života, to, čo vyhľadávate, nakupujete. V pravej chvíli podsunú inzerátik z oblasti, ktorá je vám viac než blízka. A vy sa na ich udičku chytíte. Kniha o tom, čo všetko o nás prezradí klik myšou, platba kartou či hovor mobilom, ohromí, znepokojí a prekvapí informáciami o novej elitnej skupine – numeratoch. Tí zistia nielen to, čo sme robili, ale dokážu predpovedať aj to, čo robiť budeme, aký typ človeka si zvolíme za životného partnera, čo si kúpime, koho budeme voliť... Sci-fi už nie je len o budúcnosti – už v ňom žijeme. Z digitálnych stôp, ktoré človek denne zanecháva, možno vytvoriť jeho digitálnu kópiu. Vedia to však firmy, pre ktoré sa to stalo predmetom podnikania s miliardovým obratom. Príkladom je firma Tacoda. Kniha o numeratoch by mala byť povinným čítaním pre každého, kto chce rozumieť životu a podnikaniu v ére Googlu. Je to nielen poučné a výnimočné, ale aj zábavné čítanie – pri ktorom občas behajú po chrbte zimomriavky.(md)