Rozmaznaní viedenskí novinári krútili nosom. V malej konferenčnej miestnosti v hoteli mimo centra nedostali kávu ani chlebíčky, namiesto elegantného fascikla s podkladmi bolo na lowcostovej tlačovke iba pár fotokópií s ciframi, že Ryanair je jednotka.
Pes, ktorý zbesnel? Herec? Chladný kalkulátor? Tak sa pýtal portál Austrianaviation.net po tom, čo šéf Ryanairu Michael O’Leary v reflexnej veste do kamier urobil opičky a grimasy a natvrdo predostrel svoju víziu lietania v regióne. Povedal, že drahé viedenské letisko kvôli cenovej politike a službám je preň nielenže neza- ujímavé, ale aj škodí rakúskemu cestovnému ruchu. „Viedeň musí prísť za nami, potrebuje nás viac než my Viedeň,“ vyhlásil a sľúbil, že potom rakúskej metropole dodá štyri milióny cestujúcich. Tých, čo poznajú prísne strážený Schwechat, zdesil slovami, že načo autobusy, jeho cestujúci môžu odkráčať k lietadlám krížom po betóne. Médiá boli zdržanlivé. Vychytené destinácie sú vo Viedni dosť rozobrané a aj klasické aerolínie časť cien zrazili takmer na lowcostovú úroveň. Rakúšan zvyknutý na pohodlie štvorhviezdičkových lowcostov Air Berlin či FlyNiki kvôli pár eurám nepadne na zadok pred dvojhviezdičkovým servisom sparťanského írskeho lietajúceho autobusu.
Odkaz Bratislave