Doma dostane človek dar najčastejšie nezištne a veľmi často je prekvapenie obstarané na poslednú chvíľu. V biznise nie je nič celkom nezištné a ešte menej na poslednú chvíľu. Marketingoví experti hovoria, že pozornosť je pridanou hodnotou obchodných vzťahov. Bonusy zvyšujú lojalitu zamestnancov. A aj keď oboje je spochybniteľné, funguje to.
Podľa prieskumu spoločnosti Deloitte až 84 percent občanov na Slovensku malo vlani na jeseň pocit, že sa ich finančná kríza priamo netýka. O rok na to má tento pocit 54 percent ľudí. Okolo 87 percent občanov uviedlo, že minie tento rok rovnakú alebo menšiu sumu peňazí na vianočné nákupy ako minulý rok. Kríza má iba obmedzený priamy vplyv na spotrebiteľov, vyplýva ďalej z prieskumu.
Život prieskumy nečíta, a tak si robí, čo chce. Stáva sa, že čísla z októbra už mesiac neplatia. Ale v priemere sú ľudia pri míňaní o desatinu šetrnejší ako pred rokom. Spotrebiteľské výdavky sa stabilizovali. Európski spotrebitelia si myslia, že v nasledujúcom roku sa ich situácia zlepší. Len 17 percent Slovákov predpokladá, že ich finančná situácia sa zhorší. Vianočné výdavky slovenského spotrebiteľa sa tento rok budú pohybovať okolo priemeru 480 eur. Vlani to bolo o päťdesiat eur menej.