Čína vstúpila do roku 2010 ako rodiaca sa železničná veľmoc, ktorá disponuje špičkovou technológiou. Počas vianočných sviatkov spustila prevádzku novej vysokorýchlostnej trati medzi metropolami Wu-chan a Kanton. Vzdialenosť 922 kilometrov zvládli súpravy čínskej konštrukcie priemernou rýchlosťou 329 kilometrov za hodinu. Padol tak svetový rekord, ktorý od roku 2007 držali Francúzi na novej trati LGV Est, kde modernizované TGV jazdia priemernou rýchlosťou 279 kilometrov. Japonské a nemecké supervlaky premávajú ešte pomalšie, dosahujú priemerné rýchlosti 243 a 232 kilometrov za hodinu.
Čínsky vlak navyše atakoval aj rekord v maximálnej rýchlosti, ktorý kedy dosiahla vlaková súprava určená na bežnú prevádzku. Jeho držiteľom je nemecké Velaro, ktoré sa na trati medzi Madridom a Barcelonou dokázalo rozbehnúť na rýchlosť 403,7 kilometra za hodinu. Číňania išli len o 9,5 kilometra pomalšie.