Na viacerých miestach Slovenska protestovali v januári autodopravcovia proti zmätkom okolo zavedenia cestného mýta. Verejná mienka sa klonila k šoférom a majiteľom kamiónov. Establišment mal problém. Veď doteraz sa nik neozval. Všetko je raz prvý raz, dokonca aj keď sa to nikomu z vlády ani trochu nepáči.
Klasický štrajk ľudia najčastejšie vnímajú ako protest zamestnancov proti zamestnávateľom. Teraz, krátko po začiatku roka, štrajkovali autodopravcovia, majitelia firiem, živnostníci... Jaroslav Poláček z Únie autodopravcov Slovenska to potvrdzuje a súčasne vysvetľuje, že podmienky, v akých funguje mýtny systém, majiteľov firiem i vlastníkov kamiónov ohrozuje. Na otázku, prečo je tak málo odvahy na organizovanie protestov, keď v porovnaní s Francúzskom či Nemeckom je na Slovensku takmer nerušený mier, odpovedá konštatovaním, že „sú tu slabšie odbory, čo je len malá časť pozadia problému“.