Prvou otázkou býva cena, nasleduje zľava, až potom rozhodnutie kam. Ľudia sa nechvália iba tým, kde boli, ale aj tým, že si dovolenku kúpili lacnejšie. Katalógová cena je posledná alternatíva, lebo cestovné kancelárie si konkurujú špeciálnymi ponukami. Zhodujú sa však, že treba zabudnúť na výpredajové last minute, ak aj tridsať percent možno ušetriť pri včasnej kúpe – na first moment. Treba však zvládnuť samoštúdium podmienok. Zľava totiž nie je automaticky pre každého.
Desiatky eur ušetrí, kto si dovolenku dovolí počas narodenín. Zľavy majú stáli klienti, môžu ich získať rodiny s deťmi, mladomanželia na svadobnej ceste, aj seniori. Tí však iba vtedy, ak nebudú cestovať počas prázdnin. Osobitné zľavy dostanú aj tí, ktorí pri podpise zmluvy zaplatia celú sumu. Stále je však veľa takých, čo chcú, aby to bol podľa možnosti Egypt a najlepšie za magických desaťtisíc v starej mene. Aj preto sa spoliehajú na akciové last minute.