Tohtoročný festival Berlinale bol poznamenaný snehom a ľadom. V ostatných rokoch tu vo februári bola už takmer jar, ale teraz vládla zima. Na berlínskom snehu padali diváci aj filmári, balansovali na ňom aj pracovníci Európskeho filmového trhu, ktorý je súčasťou Berlinale.
Filmový obchod v Berlíne viditeľne netrpel. Dotačný systém v časti európskych krajín funguje zatiaľ dobre napriek finančnej kríze. Rozpočty filmov sa v krajinách, kde sa kinematografia živí na komerčnom základe (USA, India, Hongkong, Filipíny), znížili, takže ich predaje sa opäť spamätávajú. „Distribútori neplatia to, čo platievali, najmä za filmy s malými a strednými rozpočtami,“ povedala v Berlíne Beatriz Setuainová, riaditeľka španielskej filmovej spoločnosti Imagina. „Ale väčšie filmy s veľkými rozpočtami sa predávajú stále dobre a ich predaje dokonca stúpli.“ Napríklad tretia časť filmového sci-fi seriálu Riddick s Vinom Dieselom sa predala počas festivalu na ruskom teritóriu za dva milióny eur.