Postupom času sa menia postoje i potreby ľudí. Preto sa môže stať, že zo spokojného zamestnanca sa stane nespokojný a túto situáciu treba riešiť. Odchod zamestnanca z firmy pritom nie je nevyhnutný, niekedy úplne postačí, ak sa zmení náplň jeho práce.
V istých pozíciách je, samozrejme, fluktuácia vyššia a čiastočne súvisí aj s náročnosťou práce. Problémovejšie sú najmä pozície, pri ktorých zamestnanec často prichádza do styku so zákazníkmi a pritom sú kladené vysoké požiadavky i na jeho odbornosť. Častejšie menia zamestnanie mladí ľudia bez záväzkov či zamestnanci na nemanažérskych pozíciách. „Osobne rozlišujem odchod zamestnanca na vnútorný a reálny,“ hovorí Ingrid Siváková, vedúca oddelenia ľudských zdrojov spoločnosti Nay. Psychické odpútanie od firmy a následná demotivácia nielen seba, ale aj blízkeho okolia, môže byť pre firmu väčším problémom ako samotný odchod zamestnanca. Pokiaľ je s vnútorne odpútaným zamestnancom ešte možná otvorená komunikácia, zamestnávateľ sa môže pokúsiť o zmenu, ktorá by vyhovovala obom stranám. Je to predovšetkým v prípade, ak je zamestnanec spokojný vo firme, v ktorej pracuje, ale práca ho už nenapĺňa, prípadne má pocit, že stagnuje. Vtedy pomôže, ak sa zmení náplň jeho práce. „Niekedy stačí zamestnanca zaradiť do projektu, ktorý pre neho bude pozitívnou zmenou a opäť získa optimizmus aj vo svojej pôvodnej pracovnej náplni,“ dodáva I. Siváková.