Tieto autíčka sú vo svojej triede najdrahšie na svete, ale idú na odbyt. Model NT1 je totiž absolútnou svetovou jednotkou, označovaný za Ferrari vo svojej kategórii. Pretože trenčianska firma Xray je lídrom v kvalite, inováciách a nových technológiách, špičkoví pretekári jej dávajú prednosť pred lacnejšou ázijskou produkciou. Juraj Hudý, výrobca diaľkovo riadených profesionálnych pretekárskych automobilov, získal v súťaži Podnikateľ roka 2010 cenu za inovácie i cenu časopisu Profit.
Osemdesiatkilometrová rýchlosť bežného auta nevzruší. Keď však na trať vyrazí takmer polmetrová zmenšenina cestného pretekárskeho automobilu, ktorá z nuly na stovku zrýchli za necelé tri sekundy, človek má problém, aby jazdu registroval. Pretekár s vysielačkou v ruke však zvláda deväťdesiatstupňové ľavotočivé i pravotočivé zákruty na dráhe, kde môže byť až desať áut, uhýba sa, predbieha súperov a v pravý čas zahne aj do depa. Mechanik tam natankuje palivo a prípadne vymení pneumatiky.
Autíčko v mierke 1:8 k cestnému automobilu má pod karosériou spaľovací motorček s objemom 3,5 kubického centimetra, ktorý pri štyridsaťtisíc otáčkach za minútu vydá výkon dva a pol konskej sily. Jeden a štvrť deci zmesi metylalkoholu a nitrometánu s prímesami v nádržke vydrží päť- až desaťminútovú jazdu a s časom sa pretekajú aj zručné ruky mechanika. O necelé tri sekundy musí byť auto opäť na trati. Švih ako na pretekoch formuly 1.