Pred ôsmimi rokmi to bol skok do neznáma. Dnes však už vieme, že prvé SUV od Volkswagenu prekonalo skutočne všetky očakávania. A prichádzajúca druhá generácia Touaregu chce ísť ešte ďalej.
Pred výkonom nového Touaregu musí s úctou sklopiť zrak Porsche Cayenne GTS, terénnymi schopnosťami dá zabrať aj ikone Land Roveru Discovery a čo je podstatné, pred jeho spotrebou kapituluje aj Lexus RX 450h. Hneď od začiatku sa totiž objaví aj ako hybrid. O novom Touaregu hovorí Volkswagen otvorene ako o najinovatívnejšom modeli vo svojej histórii.
Ľahší o dvesto kilogramov. Základný model „schudol“ o 208 kilogramov. Karoséria je pritom o päť percent tuhšia a dokonca väčšia. Na dĺžke a rázvore pribudli štyri centimetre. Dizajn je oveľa dynamickejší, hoci rešpektuje známe línie. Kým predná maska sa štýlom približuje k novému Golfu a Polu, zadná ukazuje svalnaté blatníky. V interiéri vládne prémiová atmosféra. Pribudli nové bezpečnostné prvky – aktívny tempomat, kontrola opustenia jazdného pruhu, deväť sériových airbagov či bi-xenónové natáčacie svetlá. Batožinový priestor s objemom 580 litrov možno zväčšiť pomocou elektricky ovládaných sklápateľných zadných sedadiel. Spotreba klesla o pätinu. Touareg skoncoval s dieselovým 10-valcom 5,0 TDI, 12-valcom 6,0 W12 aj s osemvalcom 4,2 V8. Na dynamike sa pritom nič nezmenilo. Motor 5,0 TDI nahrádza osemvalec 4,2 TDI (250 kW) od Audi, ktorý spotrebuje takmer o tri litre menej. Osemvalcový benzín zastúpi hybridná sústava zložená z úplne nového preplňovaného šesťvalca 3,0 TSI (245 kW) a elektromotora (34 kW) v spoločnom bloku so spojkou. Touareg bude schopný jazdiť aj v čisto elektrickom režime a rekuperovať brzdnú energiu do nikel-metal-hydridových batérií. Palivo ďalej šetrí vypínaním motora vždy, keď netreba jeho energiu, aj pri vysokých rýchlostiach. S celkovým výkonom 279 kW zrýchľuje na stovku za 6,5 sekundy. Spotrebuje pritom len 8,2 litra benzínu, čo je o 7,5 litra menej! Hybrid je dokonca úspornejší ako podstatne slabšia základná benzínová verzia 3,6 FSI (206 kW). Ale najúspornejší z ponuky bude šesťvalcový diesel 3,0 TDI (176 kW), ktorý si vystačí so 7,4 litra nafty. Len pre zaujímavosť, starší a menší motor 2,5 TDI, ktorý z ponuky definitívne vypadol, si vypýtal o 1,8 litra viac.