Je len zopár typov biznisu, ktoré oslovujú ľudí dneška rovnako ako tých spred storočia. Jedným z nich je výroba kávy. Správne pražiť a miešať kávové zrná sa učila firma Lavazza od devätnásteho storočia a prinieslo jej to prítomnosť medzi svetovou špičkou.
V dnešnom svete je nepredstaviteľné vybudovať globálnu firmu bez médií. Emilio Lavazza si silu médií uvedomil už v čase, keď sa televízia v Taliansku začala len rozvíjať. Investoval do veľkých reklamných kampaní a dokonca sám navrhol niektoré televízne reklamy pre svoju firmu, ktoré sa stali v Taliansku aj vďaka účasti celebrít populárne.
Dalo by sa očakávať, že človek, ktorý je takýmto mediálnym nadšencom, bude aj často stáť pred kamerami a fotoaparátmi. U Emilia to takto nefungovalo. Presne chápal, čo firma, ktorú založil jeho dedo, potrebuje, aby sa káva Lavazza stala celosvetovo známou značkou. Sám však žil život bez mediálnej pozornosti. Jedna z najväčších postáv v kávovom biznise dokonca poskytla len pár ráz za život rozhovor, posledné veľké interview vraj až pätnásť rokov dozadu. E. Lavazza uplynulý mesiac zomrel. Mal 78 rokov, do dôchodku odišiel len pred dvoma rokmi a firmu viedol takmer štyri desaťročia.