Nafingované dopravné nehody, ktoré sa nikdy nestali, pre poistku úmyselne zapálený sklad tovaru, vymáhanie tej istej škody od viacerých poisťovní, ale aj odrezaný prst na ruke. Ľudia sú kvôli plneniu od poisťovne ochotní zájsť čoraz ďalej. Len málo z nich si uvedomuje, že za spáchaný podvod im hrozí väzenie.
Majiteľ BMW nahlásil vlani poisťovni škodu, pričom tvrdil, že do neho narazil zozadu Citroën a odhodil jeho auto do plota, čo spôsobilo škodu na prednej aj zadnej časti jeho auta. Všetky opravy sa vykonali v servise, s ktorým poisťovňa nikdy predtým nespolupracovala. Keďže jej to bolo podozrivé, začala šetrenie. Výsledok? Servis patril majiteľovi BMW a osoba, ktorá do neho narazila, majiteľ Citroënu, bola jeho zamestnancom. Obhliadka navyše dokázala, že predné poškodenie vozidla bolo rok staré a jeho opravu už zaplatila iná poisťovňa. Zistilo sa, že Citroën, ktorý bol „účastníkom nehody“, bol len niekoľko dní pred nehodou kúpený, poistený a jeho majiteľ taktiež žiadal náhradu škody.
Takto vyzerá klasický poistný podvod – jeho hlavnými aktérmi sú auto a dobrý priateľ. Väčšina poškodených totiž nemá havarijné poistenie, a tak si uplatní vzniknutú škodu z povinného zmluvného poistenia nejakého známeho. Z troch nahlásených poistných udalostí áut vo svete sa odohrali tak, ako ich majiteľ tvrdí, iba dve. V každom treťom prípade sa snažia klienti poisťovňu podviesť. Najčastejšie ide o fingované dopravné nehody a o úsilie pozmeniť vznik škody či priebeh nehody.