Vydali ste sa, oženili, rozviedli, máte nový občiansky preukaz, prípadne ste sa presťahovali? Čakajú vás takmer nekonečné vybavovačky – v banke, poisťovni, dôchodkovej, splátkovej či lízingovej spoločnosti. V každej firme, s ktorou máte uzatvorenú nejakú zmluvu, chcú každú zmenu v osobných údajoch nahlásiť. Písomne, najradšej však osobne. Telefonicky či cez internet toho dnes vybavíte len málo.
„Dôležité je, aby spoločnosť mala aktuálne informácie o adrese trvalého bydliska či korešpondenčnej adrese. Klientom posielame poštou poistky, výročné listy alebo potvrdenia o realizovaných zmenách. Neaktuálne údaje spôsobia, že klientom nemôžu byť doručené príslušné dokumenty na správnu adresu. Malo by byť v záujme klienta, aby vo všetkých inštitúciách vrátane poisťovne mal aktuálne údaje na zasielanie dokumentov,“ domnieva sa Jana Tarčáková-Janičová, hovorkyňa poisťovne Axa na Slovensku.