Intenzita dopravy sa vo vietnamskom hlavnom meste Hanoj za pätnásť rokov veľmi nezmenila. Ale vtedy boli ulice preplnené bicyklami a sem-tam sa po nich motal motocykel. Dnes sú bicykle raritou a prevahu majú motocykle a automobily všetkých možných značiek. Základným pravidlom cestnej premávky je trúbenie.
Trúbi každý, kto má vo výbave klaksón, a podľa možnosti trúbi čo najčastejšie. Štvorčlenná rodina na skútri nie je raritou, ale bežnou vecou. Pre tento pohľad už turista netasí fotoaparát rýchlosťou jedného zo siedmich statočných, ale úsmev to vyludzuje stále. Nehovoriac o niekoľkých prascoch na zadnom sedadle, desiatich debnách so sliepkami, stohu bohvieakej zeleniny či desaťmetrovej lešenárskej rúre na pleci vodiča. To všetko a ešte všakovaké iné náklady sa na motorke dajú odviezť. Jednoducho dvojkolesový tátoš slúži ako prostriedok na rýchly presun, rodinná limuzína i dodávka. V Hanoji ich je dva a pol milióna, v Hočiminovom Meste (niekdajšom Saigone) päť.