Po dlhšej odmlke prichádza Volkswagen s druhou generáciou veľkopriestorovej limuzíny s názvom Sharan. Ale známe pomenovanie je pravdepodobne to jediné, čo majú spoločné.
Novinka z Wolfsburgu prekonáva svojho predchodcu vo všetkých smeroch. A navyše chce podkúriť ostrieľaným „profíkom“ z dielní Renaultu, Peugeotu či Chrysleru. Kým pri prvej generácii Sharanu sa Volks- wagen podelil o vývojové náklady s koncernom Ford, tentoraz vzal všetko do vlastných rúk. Nový Sharan postavil na úplne novej platforme. Nemýľte si ho preto ani náhodou s Volkswagenom Routan, ktorý je od minulého roka na trhu v USA. Tento americký rodinný krížnik s dĺžkou vyše päť metrov je totiž len prezlečeným Chryslerom Grand Voyager. Naopak, Sharan je čistokrvný Volkswagen. Jediným jeho priamym súrodencom sa stane nový Seat Alhambra, ktorý sa však začne predávať neskôr. Aby Sharan dobehol náskok konkurentov, ktorí „otočili“ na trhu o jednu generáciu naviac, dostal do vienka oveľa ambicióznejšie rozmery. Do dĺžky pribudlo až 22 a do šírky deväť centimetrov. Napriek tomu je v porovnaní s predchodcom o 30 kilogramov ľahší. Dizajn nevyniká veľkou invenciou, ale proporčne je veľmi vyvážený a nechýbajú mu ani súčasné znaky nových Volkswagenov. Väčšina rozmerových prírastkov je venovaná interiéru, do ktorého je oveľa ľahší prístup. Klasický pár druhých bočných dverí nahradili totiž elektricky posuvné. Samozrejme, nechýba ani elektricky ovládané zadné veko.