Čo má spoločné Keanu Reeves s Bradom Pittom a Clintom Eastwoodom? Okrem toho, že sú to herci, tak všetci pri filme začínali ako komparzisti. Štatisti, ktorých ani neuvádzajú záverečné titulky. Privyrobiť si, a niekedy celkom slušne, sa dá aj účasťou v komparze na Slovensku. Vo filme, v seriáloch aj v reklame.
Najlepší biznis je reklama. Svoje o tom vedia filmoví tvorcovia, ale aj tí, čo sa v kastingových agentúrach hlásia ako adepti na komparz. Hoci zlaté časy reklamy na Slovensku boli najmä pred krízou a dnešné sumy za nakrúcací deň pre komparz sú podobné ako pred desiatimi rokmi, pre ľudí, ktorí sú flexibilní, je to stále zaujímavý zdroj, ako si privyrobiť.
Ponuka práce nie je taká pestrá ako napríklad v Prahe, kde je aj nepomerne viac kastingových agentúr, je tu však menšia konkurencia v databázach. A tiež menej trvá, kým človek obehá všetky seriózne agentúry. Platí totiž, čím viac agentúr o nádejnom komparzistovi vie, tým je väčšia pravdepodobnosť, že sa ako štatista kdesi na plátne alebo na televíznej obrazovke objaví. A netreba sa dať znechutiť vekom ani výzorom, práve naopak. Čím netradičnejší zovňajšok, tým väčšia pravdepodobnosť, že po vás filmári siahnu.