Je to neuveriteľné. Rumunská postkomunistická automobilka Dacia dobila pod taktovkou Renaultu nielen menej solventné trhy, ale nakoniec aj automobilové mocnosti Nemecko a Francúzsko.
Askutočné eso má ešte len na štarte. S novým Dusterom sa pokúsi rozbiť ďalší mýtus. Mýtus o tom, že auto triedy SUV musí byť drahé. Duster patrí k triede, kde kraľuje Nissan Qashqai alebo Škoda Yeti, ale jeho cena začína pod hranicou desaťtisíc eur. Nestojí za tým len skromnejšie základné vybavenie. Zoškrtať cenu sa podarilo najmä využitím množstva existujúcich komponentov skupiny Renault.
Stvorená z Loganu. Duster je postavený na platforme Loganu a Sandera. Na jeho dizajne, ktorý sa rodil zväčša vo francúzskom technologickom centre Renaultu vo Versailles, to však nespoznáte. Má úplne autonómne tvary a dĺžka 4 315 mm z neho robí plnohodnotný člen nižšej strednej triedy. Má sympatické proporcie, robustné blatníky a s príplatkovým balíkom Look, ktorý obsahuje napríklad hliníkové disky, strieborné ochranné prahy a chrániče podvozku či strešné lišty dáva jasne najavo aj svoje terénne ambície. Svet prašných ciest mu je bližší aj vďaka väčšej svetlej výške a zosilneným nápravám. Podvozok dostal aj zlepšenú antikoróznu ochranu.