Zamestnávatelia čoraz viac vyžadujú od uchádzačov o zamestnanie prispôsobivosť, ochotu, ústretovosť a schopnosť „predať sa“. Ako a kde sa dá „uhniezdiť“ na neustále meniacom trhu práce, sa Profit pýta personalistov, psychológov a špecialistov z pracovných agentúr a portálov dočasného zamestnávania.
Čím vyššiu pracovnú pozíciu chce zamestnávateľ obsadiť, tým väčšmi prihliada na charakter kandidáta. „Na charakterové vlastnosti človeka hľadí veľa firiem, lebo sú si vedomé, že aj jeden nesprávne vybratý zamestnanec alebo nadriadený môže negatívne ovplyvniť firemnú kultúru a pôsobenie vo firme. Preto mnoho firiem využíva možnosť dať kandidátom rôzne testy, kde si dávajú posudzovať osobnostné vlastnosti a schopnosti uchádzačov ešte predtým, ako im povedia konečný verdikt,“ hovorí Zuzana Kaňuchová, personálna manažérka spoločnosti Profesia. „Samozrejme, pri určitých profesiách, ako sú manažérske pozície, experti-špecialisti v odbore či rôzne technické pozície, sa hodnotí nielen charakter, ale dôležité sú aj skúsenosti.“