Voda mi pri povodni zaliala pivnicu, garáž a čiastočne aj prízemie rodinného domu. Voda už opadla, škodu som poisťovni nahlásil. Aký postup bude ďalej? Kedy mám očakávať peniaze od poisťovne? Môžem dostať aj zálohu? Som nezamestnaný, peniaze na nevyhnutné úpravy teraz nemám.
Klient musí bezodkladne hlásiť škodovú udalosť na ktoromkoľvek kontaktnom mieste našej poisťovne osobne, online internetom, e-mailom, telefonicky, poštou alebo faxom. Po oznámení škodovej udalosti vyšle poisťovňa na obhliadku miesta poistenia povereného pracovníka, ktorý spíše zápis z obhliadky a vyhotoví fotodokumentáciu. Následne sa škoda pridelí pracovníkovi likvidácie, ktorý rieši predmetnú škodu, určí predbežný odhad škody, kontaktuje klienta, respektíve iné osoby (napríklad hasičský zbor) v súvislosti s doložením vyžiadaných dokladov a podkladov potrebných na vyčíslenie výšky škody. Po ukončení vyšetrenia škody poisťovňa klientovi pošle list, v ktorom je uvedený postup likvidácie poistnej udalosti. Poistné plnenie dostane potom klient do 15 dní od ukončenia vyšetrenia škody, ktoré je potrebné na zistenie rozsahu povinnosti poistiteľa plniť. Poisťovňa sa, samozrejme, snaží pri takýchto živelných pohromách ukončiť vyšetrenie škody v čo najkratšom termíne (v spolupráci s poškodeným – klientom), aby si mohol klient čo najrýchlejšie opraviť poškodenú súčasť nehnuteľnosti, respektíve zakúpiť poškodenú, zničenú hnuteľnú vec – zariadenie domácnosti. Ak má klient nárok na poistné plnenie, je možné poskytnúť preddavok (zálohu) ešte pred ukončením vyšetrenia poistnej udalosti.