V ostatných týždňoch sa meno Igora Matoviča a jeho troch spolupútnikov zo skupiny Obyčajní ľudia skloňuje najmä v súvislosti s politikou. A tým, ako sa skupinke podarilo „prekrúžkovať“ až do parlamentu. Menej sa však vie, že Igor Matovič má za sebou podnikateľský príbeh s nádychom amerického sna, ktorý začal s jedným novinovým hárkom a skončil pri najväčšej sieti regionálnych novín na Slovensku.
Keď si Igor Matovič sadá ráno do auta, aby sa spolu s bratrancom Jozefom Viskupičom odviezli na prvé zasadnutie nového slovenského parlamentu, trochu si s úsmevom zašomrú na obleky, ktoré musia mať. Nie je to póza. Už v začiatkoch podnikania si overili, že najlepšie výsledky človek dosiahne vtedy, ak je prirodzený, sám sebou. A to sa týka aj oblečenia.
Na prvé podnikateľské začiatky v roku 1997 a prvé zaobstarávanie inzerátov do novín spomína takto: „Nahodili sme sa do oblekov, dva dni sme chodili po firmách a nič. Sestra Zuzana urobila nejaké dve či tri objednávky, ale my (s J. Viskupičom – pozn. Profit) nič. Povedali sme si – takto to nejde, v oblekoch sa cítime zviazaní, dáme sa normálne do tričiek a džínsov. To sme urobili od nasledujúceho dňa a odvtedy sa nám darilo, začali sme predávať.“ Hoci ešte k tomu pridáva vetu, že sestra bola i tak najlepší obchodník a dokázala zohnať viac objednávok ako dvaja muži dohromady.