Čo má spoločné plyšový medvedík so značkovou voňavkou či fľašou minerálnej vody? V spojení s účinnou kampaňou a aktivitami sociálneho marketingu môžu tieto produkty aj napriek stagnácii trhu firmám zvýšiť tržby z predaja, zlepšiť imidž, pozitívne vnímanie značky či prispieť k zlepšeniu správania ľudí. Sociálny marketing je totiž čosi ako charita za reklamu. Oponenti môžu namietať, že pod pláštikom charity z neho niekto získava a vyťaží. Ale o to práve ide. Aby benefitov pre všetky strany bolo čo najviac. Na tomto princípe je sociálny marketing postavený. O tom, ako dostáva tento nástroj marketingu reálne kontúry, píšu reportéri Profitu z Mozambiku.
V dedinskej nemocnici v Chicumbane, neďaleko mesta Xai-Xai v Mozambiku sa v skorých ranných hodinách pripravuje zdravotníčka Cândida Chavesová na dlhú cestu. Celý deň bude dohliadať na prácu mobilného zdravotného tímu, ktorý cestuje do provincie Gaza. Idú navštíviť vzdialenú komunitu so zhruba 3 900 obyvateľmi. Keď naložia posledné škatule s vakcínami do auta, C. Chavesová spolu s dvoma zdravotnými sestrami všetko naposledy skontroluje. „Auto je naložené vakcínami, detskými váhami, liekmi na liečbu najčastejších detských chorôb, pomôckami na vyšetrenie tehotných žien a liečbu pohlavne prenosných chorôb. Všetko, čo potrebujeme na základnú zdravotnú starostlivosť v komunitách,” hovorí C. Chavesová, keď naskakuje do auta.