V Česku rastie nová konkurencia klasickým obchodným reťazcom. Napríklad obchod Levné potraviny predáva tovar s prekročenou lehotou minimálnej trvanlivosti alebo len krátko pred uplynutím dátumu spotreby. Vďaka tomu sú ceny naozaj nízke – zelené olivy za desať centov, grilovacie klobásy 2,5 eura za kilogram. A tento predajný koncept má úspech.
Spoločnosť Levné potraviny začínala v roku 2004 s jednou pražskou predajňou. „Dnes to už však nie je len maloobchod. Máme aj svoju veľkoobchodnú časť, zásobujeme večierky a nezávislý trh. Nie je výnimkou, že sa na nás obrátia firmy prevádzkujúce e-shopy,“ popisuje cestu, ktorou firma prešla jej konateľka Hana Havriljaková. Dopĺňa, že majú aj vlastnú značku údenín, ale napríklad i mimoriadne úspešný brand nápoja s aloe vera, ktorý dodávajú aj do iných reťazcov.