Obchod Levné potraviny predáva tovar s prekročenou lehotou minimálnej trvanlivosti alebo len krátko pred uplynutím dátumu spotreby. Vďaka tomu sú ceny naozaj nízke – zelené olivy za desať centov, grilovacie klobásy 2,5 eura za kilogram.
Spoločnosť Levné potraviny začínala v roku 2004 s jednou pražskou predajňou. „Dnes to už však nie je len maloobchod. Máme aj svoju veľkoobchodnú časť, zásobujeme večierky a nezávislý trh. Nie je výnimkou, že sa na nás obrátia firmy prevádzkujúce e-shopy,“ popisuje cestu, ktorou firma prešla jej konateľka Hana Havriljaková. Dopĺňa, že majú aj vlastnú značku údenín, ale napríklad i mimoriadne úspešný brand nápoja s aloe vera, ktorý dodávajú aj do iných reťazcov.
Sieť predajní Levné potraviny má dnes svoje obchody na siedmich miestach v Prahe, v Česku sa počet obchodov blíži k štyrom desiatkam. „U väčšiny mimopražských obchodov ide o franchising, keď predajne pod našou značkou prevádzkujú iní podnikatelia,“ vysvetľuje H. Havriljaková. Ich predajný koncept začal byť natoľko úspešný, že developeri obchodných centier ich sami kontaktujú a ponúkajú im priestory, hoci sa im pôvodne vyhýbali. „Asi sa za nás hanbili. Predtým sme to riešili, mrzelo nás to, ale už sme sa s tým vyrovnali. Ale uznávam, že sme špecifickí a niekomu naše zameranie nemusí vyhovovať. Mnoho ľudí však už zmenilo názor, prestali sa u nás báť nakupovať,“ zdôrazňuje H. Havriljaková. Zdôrazňuje, že umiestnenie predajne pre nich nie je až také dôležite. „Ľudia za nami prídu aj tak. Klasické obchodné poučky o dobrom mieste na hlavnej ulici, prípadne na rušnej križovatke či v blízkosti MHD pre nás neplatia.“