Traduje sa, že zahraničným hosťom bryndzové halušky nechutia. Reštaurácie však majú opačné skúsenosti. Národná špecialita je jednotkou s vyše polovičným podielom na všetkých podaných jedlách.
Generálny riaditeľ Edenred Slovakia (predtým Accor) Eric de Ladoucette tvrdí, že bryndzové halušky nevyzerajú lákavo, ale chutia skvele. Podobné hodnotenie počuť z úst nejedného návštevníka. Sú na halušky zvyknutí, napríklad aj v kolibe apartmánového domu Liptovský dvor, kde je to najobjednávanejšie jedlo. Bryndzové halušky sú síce vlajkovou loďou slovenskej gastronómie (hoci nejde o jedlo všetkých regiónov), tam by však ponuka končiť nemala. „V neznámej krajine vždy hľadám, čo ma gastronomicky zaujme a tu to bola aj vysoká kultúra mäsa, najmä údeného. Ocenil som symbiózu jedál so slovenskými, rakúskymi i balkánskymi koreňmi,“ tvrdil bývalý šéfkuchár bratislavského U.F.O. Antonio Lacovelli s dôvetkom, že bryndzové halušky mu zavoňali okamžite. Indický gastropodnikateľ Sanjay Kumar Rai zase rád „zhreší“ haluškami, pečenými kačicami a husami, bravčovou pečienkou s kapustou a knedľou. „Slovenskú kačicu s červenou kapustou a lokšou mám radšej než českú s knedľami,“ priznáva sa aj riaditeľ projektu Eurovea Samuel Johnson. „Tunajšia kuchyňa si ma získala údenými syrmi, bryndzou, tvarohom, spracovaním červeného mäsa, červenými vínami z malokarpatských svahov, ale aj dezertmi a som fanúšik parených buchiet,“ pozná tunajšiu gastronómiu Arieh Bolyos, manažér predaja pre stredoeurópsky región v Európskom obchodnom centre Dell. A dodáva, že sa mu páči skĺbenie cudzích a slovenských chutí – vymyslel si aj kalamáre s bryndzou a tvarohom. Bývalý šéfkuchár Radisson Blue Carlton Markus Niederhauser zo Švajčiarska vždy vyzdvihoval slovenskú kuchyňu starých materí. Profesionálom by mali tieto názory pomôcť naštartovať obrodu reštauračnej ponuky. K nej patrí aj dobrý marketing – jedlá treba neustále propagovať.